onsdag 11 juli 2018

Jag syr underkläder

Hej!

Har kommit igång att sy lite här i sommar. Jag har fått fatt i viscosjersey som är sval och skön i sommarvärmen. Av de bitar som blev över har jag nu försökt skapa ett par sköna trosor som ska se skapliga ut och passa på rumpa och runt mage. Den stora utmaningen har varit att få till bensluten så de inte blir för tajta eller fladdriga när jag fållat kanten.



Här är tre olika försök att fålla bensluten, understa är bara vikta och sydda med flerstegssicksack och mittersta är fållade med en bandresår som jag borde spänt liteoch de översta är med spänd, utanpåliggande kantresår. Modellen var ett par hipster som när de provades framhävde magens alla veck ( kommer ingen bild på det). Så då påbörjade jag arbetet med att anpassa mönstret till en mer tak-liknande modell.



Ikväll tror jag att jag lyckats hitta den perfekta modellen och ett bra sätt att kanta bensluten. Nu är min kantresår slut så nu blir det inte fler trosor på ett tag. Ettbarnspolitiken sätt att använda spillbitar i alla fall. Kanske blir det några kalsonger sydda i stället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar